آموزش والیبال به روش لری
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش والیبال به روش لری

 0

تشکیل تیم در والیبال:
یک مربی همواره به این می اندیشد که چگونه از بیشترین بهرا را از مهارت های فردی موجود در هر فرد در جهت افزایش توان تیم استفاده کند.
سن ،تکنیک ، قد ،میزان خلاقیت و شرایط روانی ورفتاری از نکاتی است که یک مربی همواره باید به آن توجه داشته باشد و بر اساس آنها شروع به آموزش والیبال وسپس بهره برداری از افراد کند.علاوه بر آن یک مربی باید چشم انداز چندین ساله نسبت به هر یک از افراد تیم داشته باشد.به عنوان مثال روند افزایش تکنیک و یا حتی قد بازیکن را بررسی کند و طبق چشم اندازی که دارد آموزش های خاصی را برای و در نظر بگیرد.
برای اینکه یک مربی در امر آموزش والیبال موفق باشد باید بداند کدام بازیکنان مکمل همدیگر هستند.برناردو رزنده سر مربی تیم برزیل معتقد است که موفقیت در یک تیم بیشتر به کار گروهی بستگی دارد تا مهارت های فردی.


در صورت داشتن یک تیم با روحیه کار گروهی میتوان منتظر نتیجه های خوب بود.
البته تعداد و شرایط در بازی والیبال با توجه به سر سبک متفاوت است.حتما با والیبال سالنی آشنایی کافی دارید.در اینجا به نوع ساحلی و مینی والیبال میپردازیم:
والیبال ساحلی:
این نوع از والیبال در شرایطی است که کف زمین پر از شن باشد.زمین باید کاملا شنی و نرم باشد.والیبال ساحلی با والیبال سالنی تفاوتهایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
در والیبال ساحلی خبری از خط مرکزی یا خط میانه زمین نیست و این بدان معنی است که تا هنگاهی که بازیکنان هر تیم برای تیم مقابل مزاحمتی ایجاد نکند میتواند از آن بگذرند.توپی که در آموزش والیبال ساحلی استفاده میشود کمی از والیبال معمولی یا سالنی بزرگتر است.به دلیل اینکه در هوای آزاد گاها تاثیر باد و شرایط جوی بر روی توپ زیاد میشود ،توپ والیبال ساحلی همواره مقداری کم باد تر از نوع ساحلی آن می باشد تا تاثیر باد روی توپ را به حداقل برساند.
تعداد نفرات برای هر تیم تنها ۲ بازیکن می باشد و در این بازی چیزی به نام تعویض وجود ندارد.همچنین دسترسی به مربی در زمان مسابقه امکان پذیر نمی باشد.در والیبال سالنی تعداد ست ها به ۵ هم میرسید اما در والیبال ساحلی اینگونه نیست و تیمی که بتواند دو ست را به نفع خود به پیان برساند برنده میدان خواهد بود.نحوه امتیاز در این بازی به این شکل است که در دوست ابتدایی امتاز یک تیم باید به ۲۱ برسد در این حالت اگر تیمی که ۲۱ امتیاز کسب کرده حداقل ۲ امتیاز با تیم حریف اختلاف داشته باشد آن ست را برده در غیر این صورت بازی ادامه خواهد داشت تا جای ادامه خواهد داشت که این اتفاق بیفتد و یک تیم علاوه بر ۲۱ امتیاز ، حداقل ۲ امتیاز از حریف پیشی بگیرد.


اگر هر تیم یک ست را برده باشد ،ست سوم ست پایانی و سرنوشت ساز بازی است.تیمی که ست یا گیم سوم را ببرد برنده است.امتیاز پایانی در ست سوم ۱۵ است.و در صورتی که در ست سوم هم هر دو تیم مساوی پیش بروند یعنی با نتیجه ۱۴-۱۴،بازی با نتیجه ۱۵ یکی از دو تیم به اتمام نخواهد رسید بلکه بازی ادامه پیدا میکند که اختلاف دو تیم به۲ برسد مانند:۱۷-۱۵ یا۱۶-۱۴
در هوای آزاد شرایط جوی بسیار مهم است.و این نکته ای است که ما در آموزش والیبال سالنی کمتر با آن مواجه هستیم.شرایط وزش باد ،تابش نور خورشید و گرد و خاک نمونه ای از این قبیل هستند.بنابراین پس از هر ۷ رالی بازیکنان هر دو تیم زمینشان را با یکدیگر عوض میکنند.در ست سوم این تعویض در هر ۵ رالی صورت میگیرد.
مینی والیبال:
نوعی دیگر از بازی والیبال وجود دارد که به والیبال کوچک یا مینی والیبال مشهور است.این نوع بازی به وسیله fivb مورد تشویق و حمایت می باشد.هدف این بازی ترغیب نونهالان زنج سنی ۹ تا ۱۳ سال می باشد.مینی والیبال قوانین خاص خود را دارا می باشد و شرایط را برای دختران و پسران نونهال بسیار همواره کرده است.


ابعاد زمین مینی والیبال به این گونه است که:
عرض آن ۵/۴ تا۶ متر و طول آن ۹ تا ۱۳ متر می باشد ارتفاع تور نیز در این بازی ۹/۱ تا ۲ متر می باشد.
تعداد نفرات این بازی از ۲ تا ۴ بازیکن متفاوت است.

 

آموزش کشتی به روش سنتی

 0

رزش کشتی ورزشی است که نیاز به امکانات زیادی ندارد و مانند ورزش فوتبال پینگ پنگ خبری از توپ و راکت و از این قبیل امکانات نیست و ورزشی است فردی که می توان حریف هم قد و هم وزن خود را با تکنیک های مخصوص به این ورزش وبا رعد و بدل کردن فنون به عقب حل دهد بلند کند و زمین زد،و در سنین نوجوانی به دلیل عدم وجود چربی و سبک بودن، بدن از انعطاف پذیری زیادی برخوردار است، و همچنین برای جوانان باعث بالا بردن انعطاف پذیری و قدرت بدنی و نیرو بخشیدن به عضلات می شود.کشتی ورزشی پر جنب و جوش با حرکاتی سنگین است به همین دلیل دارای تغذیه منحصر به فردی است ورزش آموزش کشتی همانند ورزش ژیمناستیک به درک موقعیت بدنی خود در فضا کمک میکند.از فواید کشتی می توان گفت که جدال تن به تن کشتی گیران باعث رشد اعتماد به نفس در آنها و همچنین خود اتکایی در آنها می شود.

آموزش کشتی
فعالیت های رقابتی را می توان بر اساس فعالیتهای پایه تلقی کرد یعنی کشتی گیران نوجوان قبل از اینکه نحوه آموزش کشتیگرفتن را یاد بگیرند می توان آنها را بر اساس قابلیت های جسمانی و وزن و قد و قامت و سن گروه بندی کرد و انرژی مورد نیاز برای ورزشکار هم به همین خصوصیات فردی که در بالا ذکر شد یعنی (قابلیت های جسمانی ، قد،قامت،وزن و سن) بستگی دارد و طی فعالیت های ورزشی از یک طرف میزان متابولیسم پایه(BMR) افزایش می یابد و از طرف دیگر فعالیت فرد زیاد می شود و این مقدار زیاد انرژی بین ۳تا ۶ هزار کیلو کالری به ورزشکاران در روز توصیه می شود.از دیگر فواید ورزش کشتی می توان به این موضوع اشاره کرد که در مسابقات کشتی ضعف های ذهنی ،عاطفی و روانی کشتی گیران در معرض نمایش قرارمی گیرد و فرصتی فراهم می کند تا کشتی گیر حمیت مردانگی و جوانمردی گذشت و فروتنی خود را به نمایش بگذارد.


تاثیر آب روی ورزش آموزش کشتی: هنگامی که آب بدن شما کم می شود حجم خون بدن بسیار کم می شود و باعث افت فشار خون می شود بنابراین خون رسانی به بافت ها به خوبی انجام نمی شود و سلول های بدن مواد مورد نیاز خود را نمی توانند دریافت کنند و مواد دفعی در اطراف آنها تجمع می یابد و این عمل باعث می شود احساس خستگی فرد دو برابر شود بدن انسان با انجام عمل تعریق بخشی از دمای داخلی بدن خود را به بیرون رانده و سبب خنک شدن محیط داخلی در بدن می شود. افزایش دمای محیط داخلی بدن نه تنها موجب بیماری فرد می شود، بلکه می تواند به آسیب های عضلانی، نارسایی کلیوی و حتی مرگ منجر شود حتی کم شدن آب بدن در مقادیر کم باعث آسیب رساندن به عملکرد ورزشی و همچنین ضعف عضلانی فرد می شود و زمانی که آب بدن کم شود عمل تعریق به سختی صورت می گیرد.بنابراین منتظر نمایید تا تشنگی به سراغتان بیاید و سعی کنید با خوردن آب و نوشیدنی های مورد علاقه این کمبود آب را جبران کنید. و بعد از ورزش از آب و میوه استفاده شود.

آموزش کشتی
برای اینکه عملکرد عضلات شما بهتر صورت گیرد بدن شما به الکترولیت ها و مواد معدنی نیاز دارد،زیرا عمل تعریق باعث می شود مواد معدنی بدن مانند: پتاسیم، سدیم ،منیزیم ،کلسیم کم شود بخصوص در هنگام ورزش این عمل تشدید هم میشود و عملکرد بدن را در هنگام ورزش پایین می آورد،و قابل توجه اینکه افرادی که دارای وزن مطلوب هستند کمترین میزان تعریق را دارند بنابر این کمترین میزان املاح را از دست می دهند .
یکی دیگر از فواید آموزش کشتی این است که عضلات بدن از جمله ماهیچه ها مفصل ها استخوان ها و… را سالم تر نگه می دارد و همچنین کمک می کند بهتر و راحتر بخوابید و باعث طول عمر بیشتر انسان نیز می شود و از مرگ ناگهانی نیز جلوگیری می کند،و سیستم دفاعی بدن را تقویت خواهد کرد،خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان ، دیابت و… را کاهش میدهد.و باعث فعالیت بیشتر مغز می شود و حافظه را بهبود می بخشد ، و همچنین چربی های اضافی بدن را می سوزاند و قلب انسان را سالم نگه می دارد و باعث کاهش فشار های عصبی و اضطراب و افسردگی می شود.

 

آموزش تنیس روی میز

 0

فواید تنیس در مبحث آموزش تنیس روی میز:
طبق تحقیقات انجام شده از نظر پزشکان تنیس سالم ترین فعالیتی به شمار می آید که می توانید در این ورزش فعالیت داشته باشید.پینگ پنگ یا به عبارتی تنیس روی میز ورزشی است نشاط آور و با هیجان و همچنین پر تحرک که علاوه بر مهیج بودنش فواید زیادی برای بدن دارد. با آموزش ورزش تنیس روی میز می توانید از زانو درد و کمر درد در امان باشید زیرا این ورزش پر تحرک سبب تقویت ماهیچه ها ی کمر می گردد و دیگر اعضای بدن هم درگیر هستند و تقویت می شوند..در این ورزش تنشی پیش نمی آید و برخورد فیزیکی ندارد برای ورزشکاران.
پینگ پنگ از آن جهت که سومین ورزش سخت و سرعتی در دنیاست سبب تقویت هوش و حافظه و همچنین تقویت بینایی در ورزشکار می گردد. کسانی که در مدت طولانی این ورزش را انجام می دهند کارکرد مغزشان بالا می رود و قدرت تصمیم گیری در آنها افزایش می یابد و میتوانند در کوتا ترین زمان ممکن تصمیم گیری کنند.و تمرکز را در فرد افزایش داده و سبب جلوگیری از آلزایمر می شود.

آموزش تنیس روی میز
این ورزش ضد افسردگی و بیماری های روانی از آن جهت که تحرک در آن زیاد است و تنوع در حرکاتش سبب نشاط آور بودنش میکند. و تعادل را در افراد ورزشکار بالا می برد. این ورزش در خانوما از بروز سرطان سینه جلوگیری می کند. و محدوده سنی برای افراد ندارد و همه افراد با هر سنی می توانند در این ورزش فعالیت کنند.و چون فضای مورد استفاده برای این ورزش کم است می توان در هر مکان و زمانی به ورزش تنیس روی میز پرداخت.
از جمله فواید آموزش تنیس روی میز برای کاهش وزن این است که با انجام دادن مدتی کوتاه از این ورزش می توان مقداری زیادی کالری سوزاند.ولی هر چقدر که مهارت فرد در این ورزش بیشتر باشد کالری بیشتری می سوزاند و به نسبت کاهش مهارت مقدار سوزاندن کالری هم کمتر می شود، برای مثال افراد مبتدی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلو کالری را به ازای یک ساعت بازی کردن می سوزانند.ولی افراد ماهر در همین یک ساعت تا ۶۰۰ کیلو کالری انرژی از دست می دهند.
از فواید این ورزش برای قلب و عروق می توان گفت که در حین بازی ضربان قلب افزایش می یابد و با تمرینات متعدد سبب سازگاریهای قلبی بدن می شود و پمپاژ خون را افزایش و و ضربان قلب استرا جتی را کاهش می دهد.و در سیستم تنفسی هم کارایی دستگاه تنفسی را افزایش می دهد.

آموزش تنیس روی میز
از فواید ورزش تنیس روی میز از نظر روانشناسان می توان گفت که انجام دادن این ورزش سبب گسترش اخلاق کاری و همچنین سبب افزایش نظم در افراد می گردد.و افراد می توانند اشتباهات خود را کنترل کنند و یاد بگیرند که مسائل مختلف را چگونه باید حل کرد.
پینگ پنگ سبب هماهنگ شدن کلی بدن میشود از آن جهت که هنگاهی که برای ضربه زدن به توپ بالا تنه باید منطبق و هماهنگ باشد همین امر سبب می شود که بدن هماهنگی لازم را داشته باشد.
آسیب های ورزش پینگ پونگ :

آموزش تنیس روی میز
در آموزش پینگ پنگ بیماری هایی که ورزشکاران تنیس به آن مبتلا می شوند بیماری آرنج است ،که التهاب استخوان نواحی آرنج است و علائم آن درد و حساسیت به لمس آن است که بیشتر افراد بزرگسال بین ۲۰ تا ۴۰ ساله ها را مبتلا می کند. و علت آن کشیدگی تاندون روی استخوان و یا پاره شدن نسبی تاندون که دلیل آن استرس مزمن بر بافت هایی عضلات ساعد را به ناحیه آرنج وصل می کنند. و کشیده شدن ناگهانی ساعد سبب تشدید این بیماری می شود. برای تسکین درد آن می توان از کیسه یخ وکمپرس سرد استفاده کرد، و یا از پوشش های گرم و مرطوب یا لامپ گرما دهنده استفاده کرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: