آموزش شنا را حرفه ای بیاموزید
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش شنا را حرفه ای بیاموزید

 0

فواید شنا در مبحث آموزش شنا :
شنا بهترین ورزش شناخته شده و ورزشی است که محدوده سنی ندارد و همه افراد می توانند در هر سنو سالی که هستند از آن بهره ببرند.
شنا کردن برای استخوان ها مفید و مفاصل را سالم نگه می دارد وباعث نرم شدن مفاصل همچنین مانع فشار بر روی ستون فقرات می شود.و برای راحت تر هضم شدن غذا موثر است.
شنا به بدن انعطاف می دهد و به شما کمک می کند که به بدن خود شکل دهید و همینطور از وجود چربی جلو گیری می کند، برای راحتر شدن این عمل چربی سوزی برای چربی های اطراف شکم و باسن می توان شنا را با ایروبیک ترکیب کرد. و همچنین عضلات و پوست شما را ماساژ می دهد.

آموزش شنا
اگر محل زندگی شما هوای خشکی برای تنفس است تنفس هوایی تازه و مرطوب در محیط استخر به شما کمک می کند دستگاه تنفسی سالمی داشته باشید و وجود همین رطوبت به افراد مبتلا به آسم کمک می کند.
تاثیر شنا بر روی دستگاه قلبی عروقی به این صورت است که تمرین آموزش شنا درمدت زمان طولانی و به طور منظم سبب سازگاری مناسب با دیگر فعالیت های فرد می شود.شنا در وضعیت دراز کش کمک می کند عمل بازگشت خون به قلب آسانتر صورت گیرد و و برای بازگشت خون از سیاه رگ به قلب لازم نیست بر نیروی جاذبه زمین غلبه شود.از دیگر فواید شنا برای سیستم قلبی عروقی این است که هنگام خواب و فعالیت سبب کاهش فرکانس قلبی می شود و سبب تحمل در انجام فعالیت ها می شود.
شنا نفس نفس زدن در هنگام انجام کارها را به تاخیر می اندازد و سبب تنظیم تنفس می شود.
شنا سبب کاهش سنگینی بدن می شود و بدن دیگر تحت فشار نیست.پس راحتر وزن بدن را تحمل می کند این خصوصیت شنا به افراد مبتلا به آرتروز کمک می کند.
شنا خستگی جسمی که باعث چرت زدن و خواب آلودگی در افراد می شود را برطرف می کند.و برای افراد عصبی و تحریک پذیر سبب ریلکسیشن و آرامش در آنها می شود.
شنا ماهیچه های بدن از جمله عضلات شکم،بالا تنه و پایین تنه ،ماهیچه های ستون فقرات را به کار می اندازد.و سبب تقویت تمام ماهیچه های بدن می شود.
شنای کرال پشت،کرال سینه و شنای قورباغه برای تقویت عضلات سینه و راست شکم موثر هستند وشنای پروانه برای تقویت عضلات شانه و بازو موثر است.
فواید شنا در دوره بارداری:

آموزش شنا
ورزش شنا در بارداری یکی از مهمترین ورزش ها به حساب می آید.به این دلیل که هیچ استرس و فشاری بر فرد در هنگام ورزش تحمیل نمی شود. همچنین کشش اضافی به بدن وارد نمی کند.
از دیگر فواید آموزش شنا در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مانع رگ به رگ شدن عضلات و صدمه زدن به آنها می شود.
و از ورم جلوگیری می کند.
در برابر وزن از بدن محافظت می کند.
می تواند ترکیبی ایده آل از ایروبیک و آرام سازی و یا ریلاکسیشن در دوره بارداری باشد.
در برابر گرما سبب خنک شدن بدن شده واثر محافظت در فصل گرما را دارد.
تاثیر شنا برای لاغر شدن:
آموزش شنا ورزشی موثر برای کاهش وزن محسوب می شود.وهمه بدن را به تحرک وادار می کند. که سریعتر از ورزش های دیگر برای کم کردن وزن نتیجه می دهد.و برای افراد سنگین وزن وقتی در آب غوطه ور می شوند، به دلیل سبک شدن وزن آنها حرکت برای آنها راحتر می شود و می توانند بدون خستگی و فشار زیاد فعالیت خود را بیشتر کنند و نتیجه بهتری برای آنها حاصل شود.و روشی است که با آن می توانید اندامی متناسب داشته باشید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید.البته برای وزن کم کردن باید این کار با هوشیاری کامل انجام شود و به نیاز های بدن و انرژی مورد نیاز توجه داشته باشیم و تغذیه ای متنوع استفاده کنیم.

آموزش شناو استخر رفتن را با دفعات کم شروع کنید زیرا احتیاج نیست به خودتان فشار وارد کنید و با ۲ جلسه در هفته که درهر جلسه می توان تا۶۵۰۰کالری سوزاند و می توانید نتایج خوبی را کسب کنید. علاوه بر این کلاس هایی در استخر های شنا برگزار می شوند برای افرادی که هدف آنها لاغر شدن و وزن کم کردن است و انتخاب روش وزن کم کردن در استخر با شماست.

 

 

آموزش اسکی در ایران

 0

تغذیه در ورزش اسکی :
در آموزش اسکی که این ورزش یکی از محبوب ترین ورزش های زمستانی است. و یکی دیگر از بهانه های انجام دادن این ورزش زمستانی این است، که کالری زیادی حدودا تا ۶۰۰ کالری در ساعت توسط این ورزش سوزانده می شود، و از هوای آزاد و پاک لذت خواهید برد.
و تغذیه در این ورزش به دلیل داشتن مقاومت بدنی خوب در طی روز از اهمیت زیادی برخوردار است. پس در انتخاب تغذیه ای مناسب و مقوی کوشا باشید.
پس در ادامه مبحث آموزش اسکی به نکاتی در مورد تغذیه مورد نیاز در ورزش اسکی اشاره کرده ایم:
خوردن صبحانه: صبحانه خوردن را فراموش نکنید زیرا طبق گفته متخصصان تغذیه و پزشکان صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی در طی روز است. ولی نوع صبحانه هم مهم است زیرا تغذیه شما باید انرژی زا باشد تا در حین ورزش اسکی بدن سوخت کافی را برای ماهیچه ها برای افزایش قدرتتان و ذهن شما جهت بالا بردن تمرکز شما فراهم می کند.برای ورزشآموزش اسکی املت بهترین صبحانه است . تا نیاز های شما را بتواند برطرف کند. شما می توانید املت را به همراه سبزی خوردن و نان و همچنین آب میوه های طبیعی میل کنید.

آموزش اسکی
خوردن نهار: از غذا های چرب و سنگین استفاده نکنید و غذاهای سبک و انرژی زا را جایگزین کنید. البته باز هم به اندازه فعالیت شما بستگی دارد. زیرا در ارتفاع کالری سریع تر سوزانده می شود.و این کالری باید جایگزین شود اگه نمی خواهید کاهش وزن داشته باشید.در این قسمت چند غذا مناسب را برای شما پیشنهاد می دهیم:
برای نهار ساندویچ کبابی،بوقلمون، به همراه سالاد و کمی سیب زمینی و گوجه و پنیرغذایی مناسب است.و غذای پیشنهادی دیگر پاستا به همراه سالاد سبزیجات،
اسپاگتی به همراه سبزی خوردن و یا سالاد و پنیر،و در آخر بعد از غذا موز یا پرتقال میل کنید.
خوردن شام: قبل از شام ۱ وعده میوه میل کنید و بعد از آن در صورتی که فردای آن روز هم برنامه تمرین اسکی را داشتید شام را می توانید از غذاهایی که در قسمت نهار گفته شد استفاده کنید تا مواد مغذی به بدنتان بدهید.زیرا بعد از ورزش بدن جذب بیشتری از مواد غذایی دارد. و برای فردا هم باید انرژی لازم را ذخیره کنید.
خوردن میان وعده:در طی ورزش آموزش اسکی خوردن میان وعده ای مقوی به شما کمک می کند ضعف و بی حالی در بدن نداشته باشید، وماهیچه های بدن شما قدرتمند شوند.پس از خوردن میان وعده هایی که از نظر ارزش غذایی کم ارزش اند مانند چیپس و پفک خودداری کنید.و در عوض از میان وعده هایی که حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین هستند مانند: برنج ،میوه پاستا،نان سبوس دار ،گوشت ،ماهی ،لبنیات و حبوبات در زمان گرسنه شدن به مقدار کم استفاده کنید.

مواد غذایی که در این ۳ وعده میل می کنید باید دارای مواد زیر باشد:
هیدرات های کربن ، پروتئین ها ،ویتامین هاچربی ها،آب

آموزش اسکی
هیدرات ها:به شما کمک می کند تا انرژی از دست رفته در بدنتان جایگزین شود. مصرف هیدارت ها را در شام جای دهید.هیدرات ها در موادی مانند:برنج ،ماکارونی ،نان، و در انواع میوه و سبزی جات یافت می شوند.
پروتئین ها :همچنین مصرف پروتئین ها نیز در وعده شام توصیه می شود. زیرا این مواد عضلات را قوی و تقویت می کنند. از جمله پروتئین ها گوشت سفید و قرمز بهترین گزینه ها هستند.
ویتامین ها:می توانید از ویتامین ها برای تقویت بدن و همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.و همچنین سبب رفع خستگی بعد از یک روز ورزشی می شود.که ویتامین ها در انواع میوه و سبزیجات یافت می شوند.

چربی‌ها: چربی ها هم برای اسکی بازان مفید است که تشکیل شده اند از چربی های سالم از جمله :روغن زیتون،روغن کانولاو… که می توانید به همراه غذا به اندازه یک قاشق مربا خوری میل کنید.

آب:رسیدن آب به بدن ضروری است بخصوص در هنگام ورزش اسکی هنگامی که در ارتفاع قرار دارید و احساس تشنگی به سراغ شما می آید و سبب خشک شدن دهانتان می شودکه علاوه بر تشنگی در ارتفاعات بالا خستگی ،سر درد، حالت تحوع و سخت نفس کشیدن را نیز به دنبال دارد،که برای جلوگیری از این حالت ها می توانید به اندازه لازم آب بنوشید و درد عضلات را کمتر
سوزاندن مقدار کالری توسط ورزش اسکی:
ورزش اسکی برای سوزاندن کالری ورزش مناسبی است. در ورزش اسکی افرادی که قصد کاهش وزن را ندارند باید غذای بیشتری بخورند.زیرا با ۱ ساعت ورزش آموزش اسکی ،ورزشکاران حرفه ای تا ۱۰۰۰ کالری می سوزانند و در افراد مبتدی حدودا بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری سوزانده می شود.

آموزش اسکی
اگر هدف سوزاندن کالری باانجام ورزش اسکی را دارید در این ورزش می توانید ۶ ساعت اسکی در روز انجام دهید و حدودا تا ۳ هزار کالری با انجام این چند ساعت ورزش بسوزانید. زیرا ورزش اسکی طبق گفته پزشکان برای سوزاندن کالری ورزشی مناسب است.
انجام دادن این ورزش علاوه بر مفرح بودنش سبب می شود سیستم ایمنی بدن شما تقویت گردد. و از افسردگی جلوگیری کند. در این ورزش اگر بخواهید بدن خود را متعادل نگه دارید باید مقدار زیادی کالری استفاده کنید.

 

آموزش پینگ پنگ به روش علمی

 0

بیو گرافی برترین های پینگ پنگ در آموزش تنیس روی میز:
در آموزش پینگ پونگ به بیوگرافی ورزشکاران پینگ پونگ باز می پردازیم.
تیموبول:در ۸ مارس سال ۱۹۸۱ درارباچ آلمان به دنیا آمد.در سن ۴ سالگی به مربیگری پدرش ورزش پینگ پنگ را آغاز کرد.و در سن ۸ سالگی توسط مربی به نام هامپل کشف شد در حالی که در آلمان به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ حرفه ای در سن ۱۴ سالگی شناخته شد. و در سال ۲۰۰۲ ازدواج کرد.
وی در سال ۱۹۹۵ توانست اولین مقام قهرمانی ملیش را کسب کند.و سوئد را در فینال سوئد را ۲به ۳ شکست دادن.
موفقیت دیگر وی در آن زمان این بود که توانست قهرمان المپیک (کونگ لینهویی)را در چین و شهر جینان شکسدت دهد.

سال ۲۰۰۳در مسابقات قهرمانی اروپا تیمو توسط سامسونوف شکست خورد ولی در جام جهانی تیمو توانست سامسونوف را شکست دهد.
فدراسیون جهانی در سال۲۰۰۵ عنوان بازیکن جوانمرد را به تیمو دادند.در سال ۲۰۰۷ قهرمانی اروپا را در تیمی و انفرادی و دوبل بدست آورد.


تیمو بول در سال ۱۹۹۷ بهترین بازیکن جوان در جهان شناخته شد.
در سال ۱۹۹۸ بهترین بازیکن آلمان شناخته شد.در سال ۲۰۰۵ در ورزش آلمان سومین مرد شناخته شد.در سال ۲۰۰۷ دومین مرد ورزش آلمان شناخته شد.
در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ برنده جام جهانی شد.وی در سال ۲۰۰۷و۲۰۰۸و۲۰۱۰و۲۰۱۱ قهرمانی اروپا را کسب کرد. از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ توانستند قهرمانی تیمی اروپا را تصاحب کند.کسب ۱۵ بارمقام قهرمانی در پروتور فدراسیون جهانی را بدست آورد.اولین فرد آلمانی که رنک یک دنیا شد.و در حال حاضر هم نفراول آلمان است.
یان اووه والدنر: وی در سال ۱۹۶۵ در ۳ اکتبر متولد شد. وی در اروپا وقتی ۱۶ ساله بود در فینال مسابقات قهرمانی حضور پیدا کرد و شناخته شد. و در تاریخ پینگ پنگ در جهان بهترین بازیکن شناخته شده.و دارای مدال های جهانی و المپیکی به تعداد زیاد است .و هم اکنون در لیگ آلمان مشغول به بازی است و از بازی های رسمی کناره گیری کرده است.
نوشاد عالمیان درونکلایی : وی در سال ۱۳۷۰ در ۳۰ آبان در شهر بابل مازندران به دنیا آمد.او از ۴ سالگی ورزش تنیس روی میز را به مربی گری پدرش آغاز کرد. و در سن ۸ سالگی به صورت جدی تر تمرینات خود را شروع کرد و توانست مقام اول جوانان کشوری را در سن ۱۴ سالگی به چنگ بیاورد.و پس از آن با توافق خانواده برای تمرین کردن حرفه ای شدن بازیش به آکادمی تهران رفت.وی در پتروشیمی بندر امام به خواندن تربیت بدنی باشگاه مشغول است.

آموزش پینگ پنگ
نوشاد عالمیان در اسپانیا و در مسابقات قهرمانی جوانان جهان آموزش پینگ پنگ مقام پنجم را توانست بدست آورد.و پس از آن مدال طلا را در مسابقات لوکزامبورگ به چنگ آورد.
عالمیان المپیک سال ۲۰۱۲ لندن در مسابقات انتخابی توانست با کسب مقام قهرمانی به این المپیک راه پیدا کند.وی در المپیک ۲۰۱۲ لندن در اولین بازی خود توانست ۴ بر صفر به پیروزی برسد.که این پیروزی او در تاریخ پینگ پنگ ایران اولین پیروزی در المپیک به حساب می آید و قبل از او هیچ ایرانی نتوانسته بود به این شهرت برسد.و در دیدار دوم وی
۴ بر ۳ توانست رقیب هنگ کنگی خود را شکست دهد.وی با کسب این پیروزی ها توانست جز۳۲ نفر برتر دنیا در ورزش آموزش پینگ پنگ باشد.و این موفقیت را برای هموطنانش به ارمغان آورد.


جان او:در سال ۱۹۷۰ بدنیا آمد وی در سال ۱۹۷۷ و در تاریخ ۵ اکتبر در لیگ سوئد برای اولین بار بازی می کند.و و اولین برده انفرادی خودش در حای که تنها ۱۴۰ سانتیمتر قد داشت را تجربه می کند.
وی در سال ۱۹۸۰در فصل تابستان مسابقات اپن شانگهاي شرکت و به راحتی در آن مسابقه برنده میدان می شود.و در آن بازی ها تجربیات و تکنیک های زیادی را توانست از بازیکنان چینی یاد بگیرد.
جان او در بهار سال ۱۹۸۲ وقتی که ۱۶ سال سن داشت برای رسیدن به فینال موفق به شکست دادن استلن بنگستون می شود.و در فینال در مقابل مايكل اپلگرن به بازی پرداخت و بازی را در رقابتی تنگاتنگ واگذار کرد.
در سال۱۹۸۴ برای اولین بار در بهار آن سال به جمع ۱۲ نفر برتر اروپا در شهر براتيسلاوا راه پیدا می کند .و بعد از آن توانست ۶ بار پیاپی در مسابقات رنكنيگ اروپا رکورد هایی ماندگاری را کسب کند.





:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: